Modalitati de abonare:
DIN ROMANIA:
Trimiteti un SMS din orice retea de telefonie mobila la 1263 care sa contina cuvantul "automobile", sau sunati la numarul 0.900.160.737 din reteaua Romtelecom si sunteti abonat la ultima editie a revistei online Auto Mondial, precum si la revistele din arhiva. Veti primi o parola de acces, valabila 30 de zile, cu ajutorul careia, pe site-ul oficial al emisiunii autoMOBILE, www.automobiletv.ro, puteti citi ultima editie a revistei online Auto Mondial, precum si revistele din arhiva. Contravaloarea abonamentului este de 3,57 euro, TVA inclus.
DIN ALTE TARI cu plata prin card bancar:
Va puteti abona on line la revista Auto Mondial, platind contravaloarea abonamentului, pentru 30 de zile, prin card bancar, accesand butonul

Contravaloarea abonamentului este de 2 euro + TVA.
Fiecare abonament va participa la tragerea la sorti din 27 iunie, avand ca premiu un automobil RENAULT FLUENCE. Tragerea la sorti va avea loc duminica, 27 iunie, in cadrul emisiunii autoMOBILE difuzata la OTV intre orele 12:00 si 13:00.
Regulamentul de participare/ desfasurare este disponibil in mod gratuit oricarui solicitant pe www.automobiletv.ro sau se poate cere la tel.: 021/411.23.06, de luni pana vineri, intre orele 10:00-16:00.
Auto Mondial
CRASH TEST
TAXE SPECIALE
ULTIMILE EMISIUNI
(01 Februarie 2010)

(11 Ianuarie 2009)

(29 Martie 2008)

NEWSLETTER


Aici va puteti abona, pentru a primi periodic stiri si alte informatii din lumea auto.
AutoMobileTV.ro AutoMondial.ro
Drive-Test
Test-Drive Nissan Navara

Gata! Acum e pe bune! Nissan şi-a revizuit atitudinea şi a lansat o nouă generaţie a pick-up-ului de succes Navara.

Generaţia anterioară a fost aspru criticată pentru spaţiu interior restrâns, suspensii inconfortabile şi motorizări mai puţin performante.

 

Toate acestea au fost rezolvate, acum. Iar aspectul exterior, a rămas, de ce să nu recunoaştem, unul dur, de cal de povară. Ce-i drept, cu ochii mai angulari decât al cabalinelor, dar cu semnalizatoare pe post de sprâncene.

Prin urmare, am adoptat ţinuta de pick-up şi am pornit-o pe coclauri, să vedem dacă este o schimbare de formă sau una de fond. Am îmbrăcat ţinuta de blugi, bocancii şi le-am asortat la una bucată pălărie de cow-boy autentică. Precizez că mai mulţi colegi de breaslă mi-au atras atenţia că ambreiajul este cam tare, că pedalele sunt cam dure şi aşa mai departe. Ei bine, este şi normal să fie aşa. Ia încercaţi să conduceţi Navara cu bocanci, nu cu papuci de condus. Cred că este unul dintre cele mai bune pedaliere pentru încălţăminte de munte, pe care l-am utilizat. Imediat apăsarea pedalelor nu a mai fost o problemă şi feed-back-ul şi-a păstrat din efect.

 

Întru-cât ziua filmării avea să fie destul de lungă, am asortat şi un termos de cafea habitaclului gris-cărbune existent. Astfel am constatat că avem la dispoziţie nu mai puţin de şase asemenea suporţi. E bine să mai rămână unul în plus, nu credeţi? Volanul cu diverse comenzi pentru instalaţia audio cu CD-changer şi magazie încastrată la bord pentru şase discuri, ne-a fost prieten cu toate cele patru ture pe care le parcurge din capăt în capăt de cursă. Poziţia de conducere se poate regla mulţumită sistemului de reglaj pe înălţime al scaunului. O poziţie de conducere net superioară faţă de vechea generaţie.

 

Tot în habitaclu am constatat că pasagerii de pe banchetă pot sta confortabil, chiar dacă cei din faţă au peste 1 metru 80.

Sub capotă, Nissan a instalat un propulsor de doi litri şi jumătate, turbodiesel, ce dezvoltă 171 cai-putere. Grefat pe o cutie de viteze manuală cu şase trepte, acesta ne-a convins că vrem un pick-up la anduranţă. NU putem spune ce timpi scurţi de deplasare am obţinut prin Bucureştiul aglomerat. Absorbind fără nici o problemă denivelări şi gropi, Navara a valsat prin capitală ca un transatlantic  printre yole. În siguranţă. În plus, pentru că treapta întâi de viteză este foarte scurtă, permiţând atingerea unei viteze maxime de aproximativ 40 kilometri la oră, ne-a ajutat la plecările de pe loc. Deseori lăsam în fum toată coada de la semafor pentru că până la 60 de kilometri la oră maşina nu demarează ci sare pur şi simplu.

 

La drum întins, pe autostradă, am constatat că maşina are tendinţe puternice de ruliu şi tangaj . Este oarecum normal dacă vorbim de un vehicul de teren să-l supunem la teste pe arături. Am urcat şi coborât ce pante ne-au ieşit în cale. În urma experimentelor am pierdut numărul de înmatriculare de pe faţă. În rest... nici o problemă. Deja începuse să ne facă cu ochiul un mal aproape vertical. Calculul corect al suspensiilor ne-au slujit mult în abordarea fără menajamente a drumurilor de ţară. La ce nu ne aşteptam era ca maşina să se comporte admirabil în derapaje controlate. Ştim că nu este genul de vehicul pentru aşa ceva. Dar important este că poate asta deşi nu se laudă prea tare.

Ce nu ne-a încântat prea mult este modul în care frânează. Dacă maşina este descărcată atunci ar fi de preferat să folosiţi şi frâna de motor dacă aveţi nevoie de o distanţă de oprire alarmant de scurtă.

 

Atunci când ai nevoie de o maşină şi pentru pasageri şi pentru diverse materiale şi scule, pick-up-ul este imbatabil. Evident, utilitatea sa este extinsă şi ca vehicul de agrement, pentru vânătoare sau pescuit. Am testat noua generaţie Nissan Navara. Mulţumită noilor tehnologii turbodiesel europene şi a soluţiilor ergonomice de peste Atlantic, Navara ne-a delectat câteva zile atât prin oraş cât şi pe teren accidentat.

 

Nu, nu este nici o greşeală când spunem oraş. Se ştie că Bucureştiul este plin de gropi, şantiere şi drumuri în lucru. Iar atunci când accidental ne-am trezit într-un pasaj în lucru şi nesemnalizat corespunzător nu ne-am crizat pe frâne să dăm în marşarier. Am înaintat precauţi şi am scurtat drumul cu cel puţin jumătate de oră. Nu mai vorbim de abordarea cu indiferenţă a denivelărilor şi trecerea peste canalele lăsate cu 10 centimetri deasupra asfaltului. Dar elementul său favorit l-au constituit drumurile de ţară.

 

O scurtă deplasare în afara oraşului şi ne-am convins de mai multe aptitudini ale maşinii. Cele şase trepte ale cutiei de viteze şi propulsorul de 2,5 litri cu injecţie comună de motorină fac un cuplu reuşit. S-a renunţat la cea de-a doua manetă pentru selectarea tracţiunii, locul acesteia fiind luat de un comutator cu trei poziţii: 2x4, 4x4 şi 4x4 cu reductor. În cazul în care situaţia se complică printr-un buton adiţional se poate bloca diferenţialul spate. Orice împătimit de off-road ştie că este mai bun un blocant decât un autoblocant.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

La interior Nissan s-a preocupat de confortul pasagerilor. În primul rând s-a ocupat de spaţii de depozitare. Pe lângă cele două compartimente din bord, mai există unul la partea superioară a consolei centrale, una pe plafon şi încă unul destul de voluminos între scaunele faţă. În plus, mai sunt disponibile nu mai puţin de şase suporturi pentru băuturi: două în portierele faţă, două în consola centrală şi două pentru locurile din spate. Mai mult, sub banchetă există două compartimente mici pentru diverse cumpărături. Astfel veţi putea duce un carton de ouă acasă ancorate într-un loc sigur, nu plimbat prin tot habitaclul din cauza gropilor.

 

Ca şi comportament rutier, Navara balansează destul de mult la viteze ridicate. Odată căpătată încrederea în ea veţi constata că nu derapează prea uşor şi, oricum, se redresează repede. Ca viteză maximă atinge 170 km-h, iar demarajul 0-100 se obţine în 11,4 secunde. La rubrica reclamaţii precizăm frânele. Dacă maşina nu este încărcată recomandăm călduros folosirea simultană a frânei de serviciu şi a celei de motor. N-am avut evenimente nedorite, dar am avut ceva emoţii.

 

Pe teren accidentat se descurcă fără mari probleme. Unghiul de atac este printre cele mai bune din clasă. Riscul va fi să loviţi cu scutul frontal şi cu partea din spate a şasiului. Nici unul nici altul nu s-au lăsat impresionate de şocuri. rezistând cu brio. Dar, totuşi, maşina nu este un tanc. Noi am rămas fără numărul de înmatriculare de pe faţă. Astfel am înţeles pe propria piele de ce la tancuri numărul se vopseşte pe caroserie şi nu se prinde în suporţi de plastic.

« pagina anterioara

Urmariti emisiunea AUTODRIVE in fiecare sambata la N24 ora 9:00 si in reluare duminica ora 19:00
CELE MAI VANDUTE MASINI IN ROMANIA (DECEMBRIE 2009)

Clasa: MINI
HYUNDAI i10

Clasa: MICA
DACIA SANDERO

Clasa: COMPACTA
DACIA LOGAN

Clasa: MEDIE
VW PASSAT

Clasa: MARE
MERCEDES BENZ CLASA E

Clasa: LUX
MERCEDES CLASA S

Clasa: SUV
HYUNDAI TUCSON

Clasa: MONOVOLUM
DACIA LOGAN MCV

CD
Suv-ul Anului in Romania
Masina Anului in Romania!
Voteaza masina nr. 1!